zgłoszenia poufne i anonimowe
ochrona sygnalisty
szyfrowanie danych
INTERNETOWY SYSTEM ZGŁASZANIA I OBSŁUGI NIEPRAWIDŁOWOŚCI
System FINN Sygnalista spełnia wymagania ustawowe tj. Dyrektywy UE o ochronie osób zgłaszających naruszenia prawa oraz Ustawy o ochronie sygnalistów i innych powiązanych m.in. RODO, Ustawa o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych, Krajowe Ramy Interoperacyjności.
Dla sygnalisty:
- intuicyjny, responsywny, prosty w obsłudze i bezpieczny formularz zgłoszeń,
- zapewnia anonimowość, poufność i bezpieczeństwo Sygnalistom, gwarantując, że ich tożsamość nie zostanie ustalona za pomocą narzędzi technicznych. System nie gromadzi informacji takich jak adresy IP, lokalizacja, dane urządzeń, itp., które mogłyby ujawnić tożsamość Sygnalisty,
- szyfrowanie zgłoszeń (dane jak i załączniki) na etapie przesyłania i przechowywania, aby zapewnić ich poufność. System priorytetowo traktuje zapewnienie poufności i bezpieczeństwo danych Sygnalisty,
- anonimizacja metadanych wykonywana automatycznie dla dokumentów MS Office, OpenOffice, PDF i plików graficznych, dzięki czemu nie nastąpi ujawnienie tożsamości Sygnalisty,
- możliwość zgłoszeń anonimowych, bez rejestrowania się i pozostawiania danych kontaktowych,
- dwukierunkowa poufna komunikacja między Sygnalistą i Organem publicznym (lub Podmiotem prawnym) za pomocą wygenerowanego identyfikatora oraz hasła dla każdego zgłoszenia,
- możliwość weryfikacji stanu zgłoszenia,
- informacje o działaniach następczych,
- odbieranie i dodawanie dokumentów w zakresie istniejącego zgłoszenia oraz dokonywanie uzupełnień w jego zakresie,
- generowane Urzędowe Poświadczenie Odbioru (UPO), podpisane pieczęcią elektroniczną, stanowiące dowód zaistnienia zgłoszenia w systemie,
- możliwość otrzymywania powiadomień e-mail oraz SMS w zakresie zgłoszenia o ile takie dane pozostawiono (te dane są szyfrowane, nikt nie ma do nich dostępu).
Dla urzędu:
- bezpieczny i intuicyjny system obsługi zgłoszeń,
- wsparcie w zarządzaniu zgłoszeniami, w tym w zakresie terminowości prac,
- bezpieczny kanał komunikacji,
- funkcjonalność komunikacji z Sygnalistą wraz z informowaniem o stanie zgłoszenia i działaniach następczych,
- automatyczna informacja o pojawieniu się nowego zgłoszenia za pomocą e-mail oraz SMS (bezpłatnie),
- automatyczne tworzenie rejestrów zgłoszeń,
- możliwość rejestrowania zgłoszeń pochodzących z innych kanałów,
- wsparcie dla zgłoszeń wewnętrznych oraz zewnętrznych,
- możliwość uruchomienia zgłoszeń anonimowych,
- zgodna z przepisami retencja danych,
- możliwość zarządzania ustawieniami oraz dostosowanie rozwiązań do własnych potrzeb np. uruchamianie logowania dwuskładnikowego, zarządzanie użytkownikami,
- możliwość indywidualnego dostosowania systemu, jego wyglądu i zachowania w ramach przewidzianych funkcjonalności np. konfiguracji kolorystyki, definiowania logo,
- możliwość generowania chronionej hasłem paczki danych zgłoszenia celem przekazania jej zgodnie z właściwością,
- generowanie danych statystycznych zgodnie z przepisami w celach sprawozdawczych,
- resposnywny system, działający optymalnie na komputerach, tabletach i smartfonach, zapewniając wygodną obsługę na każdym urządzeniu.
Wdrożenie i wsparcie
System FINN Sygnalista jest dostarczany i udostępniany w postaci usługi abonamentowej (model Software as a Service). W jego zakresie gwarantujemy:
- Szybki czas wdrożenia.
- Wsparcie techniczne (Help Desk).
- Bezpieczeństwo i niezawodność. Dostępność usługi na poziomie 99,9% w skali miesiąca, 24/7/365.
- Dostosowanie aplikacji do zmian w przepisach prawa.
Skontaktuj się z nami: (42) 206 66 01 oraz (42) 206 66 07 | Dane kontaktowe